Danube Delta Rally

mihaitanase

Marturisesc ca, acum mai bine de-un an, cand l-am auzit pe Mihai Tanase spunand ca vrea sa readuca raliul in Tulcea, am cam dat marunt din buze. Am organizat si eu evenimente sportive si stiam cam ce inseamna sa multumesti cateva sute de oameni. Mai ales aici, unde, inainte de orice, trebuie sa te ridici la pretentiile unei Federatii de Automobilism, care n-are tocmai cele mai comode standarde. Pe urma, pilotii, copilotii, comisarii de cursa, toti acestia trebuiau sa plece de la Tulcea cu zambetul pe buze. Nu intotdeauna pretentiile si asteptarile acestora converg si orice lucru aparent minor poate strica ceva mai mare, fara sa te astepti la asta. Dar, stiindu-l de atata amar de vreme pe Mihai, ceva imi spunea ca asta nu vorbeste prostii.  Si usoara mea nesiguranta s-a topit in secunda in care am ajuns la Tulcea si l-am auzit pe Sorin Gontea spunand ca nu-si face griji. Daca Nasu’ spunea asta… Pe urma, am intrat in secretariat si-am vazut cum se desfasurau lucrurile si pe Mihai ragusit. Hopa, daca asta a ragusit in prima zi, e clar. By the way, in ultima, imi aproape lesina in brate, la propriu. Nu glumea. Si-a inceput joaca. Pietrisul de pe probe, despre care n-am auzit vreu pilot sa spuna ceva urat, trasee asigurate (pai, cu un Ionut Badiu langa tine, nu prea ai cum sa nu faci asigurare ca la carte), mii de spectatori (etapa cu cel mai mare numar de spectatori, parca), invitati senzationali, ca sa-i amintesc doar pe Ivan Patzaichin si Ana Branza, o amplasare foarte inspirata, pe faleza, a parcului service, o atmosfera absolut emotionanta, starturile pe probe la exact ora din program, toate astea au facut din etapa de la Tulcea, un eveniment strasnic. Sa mor ca nu-i fac reclama lui Tanase, n-are nevoie de asta de la mine, si-a facut-o singur, cu succes. Si punctajul de la FRAS confirma asta, a fost unul dintre cele mai bune, la nivel national. In weekend-ul asta am facut o tabara la Ciucas si-am cunoscut un fotograf caruia ii parea rau ca nu fusese la Tulcea, vazuse niste cadre de pe probele de la Eoliene si ramasese masca. Mi-a spus ca la anul vine, negresit. In ultima seara, Dan Bibac plangea si ne imbratisa: “sa-mi faceti voi mie, asa ceva?” Heinz Gollner zambea cu gura pana la urechi si multumea pentru eveniment. Nu stiu ce sa zic despre minusuri, eu n-am prea auzit in jurul meu nemultumiri, poate doar vreo doi piloti care spuneau ca e un raliu care nu prea iarta, ca e foarte dur. Altii spuneau ca ar mai lungi un pic probele. Ce sa mai zic, poate doar ca ma apuc sa fac niste flotari pentru succesul etapei de la Tulcea. Si, ce e cel mai important, motorsportul a revenit la Tulcea. Bravo, Jane!

