izometrie

shao

Un exercitiu deosebit de frumos, care cere resurse considerabile din partea celui care-l lucreaza. Se adreseaza in special practicantilor avansati, de arte martiale, precum si sportivilor care doresc sa-si tonifice trenul superior. Ne pozitionam ca si pentru flotari, cu palmele si picioarele la o latime de umeri. Fixam cronometrul la segmente de 20 de secunde. In momentul in care incepe sa curga timpul, ridicam palmele si ramanem fixati doar in primele patru degete: degetul mare, aratatorul, mijlociul si inelarul. Ele trebuie sa fie ferme, bine plasate si sa ofere echilibru. Imediat dupa asta, indoim coatele la 90 de grade, intre brat si antebrat. Privirea e orientata spre inainte, respiratia axata pe o expiratie prelungita si viguroasa, care sa ne abata atentia de la senzatia de disconfort (pardon, durere), provocata de exercitiu. Mentinem pozitia timp de 20 de secunde, urmanand ca in timp, in functie de evolutie, sa crestem timpul sau sa folosim doar trei degete. Repetam secventele, cu pauza de 30-40 secunde intre ele. 4-5 repetari ale exercitiului ar trebui sa fie suficiente. Nu e o tehnica foarte usoara, este o extensie avansata a flotarilor in degete, cu care practicantii sporturilor de contact sunt obisnuiti. Spor!

Advertisements