Flotari pe timp

111

Despre flotarile pe timp nu s-a prea vorbit, mai ales ca ele se folosesc indeosebi in antrenamentele de arte martiale. E un exercitiu care se adreseaza mai ales avansatilor, fiindca gradul de solicitare al trenului superior este destul de ridicat. Dar si incepatorii pot incerca asta, dupa cum vom vedea in continuare. In pozitie de flotari, dar cu palmele apropiate una langa cealalta. Picioarele un pic mai departate decat de obicei, pentru a ne da un echilibru mai bun. Ne fixam ca segmente de timp, cate 30 de secunde pentru coborare, respectiv urcare. Incepatorii pot seta la 10 secunde. Pornim cronometrul si incepem sa coboram trenul superior, foarte incet. Cand s-au consumat primele 30 de secunde, pieptul trebuie sa fi atins solul. Imediat, incepem urcarea, care se va termina la sfarsitul celorlalte 30 de secunde. Nu cedam ispitei de-a ne urca mai repede decat cronometrul. Respiram puternic, mai ales in momentele finale, concentrandu-ne pe expiratie. Aceasta aplicatie este foarte utila in tonifierea trenului superior si, mai important, creste rezistenta la efort pe durata lunga de timp. In acelasi timp, invatam sa respiram regulat si controlat, in apropierea pragului lactat. In etapele foarte avansate de pregatire, segmentele de timp se pot prelungi pana la cate un minut fiecare secventa. Cum spuneam, incepatorii vor pleca de la cate 10 secunde. Spor!

Advertisements